پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

برگزاري دوره آموزش حرفه اي مديريت رستوران

۱۰ بازديد

صنعت رستوران داري موسوم به F&B يكي از صنايع اساسي و تأثيرگذار جهان است كه در سال ۲۰۲۰ درآمدي بالغ بر ۶ تريليون دلار داشته و پيش‌بيني مي‌شود كه بر اثر ظهور پاندمي كرونا تغييراتي بنيادين و رشدي چشم‌گير داشته باشد.

به گزارش ايسنا، بنابراعلام دانشكده مديريت دانشگاه تهران، اين صنعت به‌طور مستقيم زيرشاخه صنعت ريتيل (فروشگاه‌داري يا خرده‌فروشي) قرار گرفته و فروش اين محصولات به مصرف‌كننده نهايي به‌طور معمول توسط فروشگاه‌هاي حقيقي مانند رستوران، كافي‌شاپ، فست فود و غيره انجام مي‌گيرد. البته در دهه اخير فروش تلفني و آنلاين در اين صنعت رشد فزاينده‌اي داشته كه پاندمي كرونا نيز سرعت اين رشد را چند برابر نموده است.

لذا براي كسب موفقيت در مديريت رستوران ، بايد مديريت اين كانال‌هاي فروش به‌عنوان نقطه تماس با مشتري نهايي به بهترين نحو ممكن انجام شود، كه اين مهم نيز در سال‌هاي اخير و پيرو پيشرفت همه‌جانبه فن‌آوري و تغيير در رفتار مصرف‌كننده تحولات شگرفي را در بر داشته است. در نتيجه، مديران و سرمايه‌گذاران اين صنعت نه تنها بايد خود را به دانش تخصصي و به‌روز تجهيز كنند، بلكه بايد بتوانند اين دانش را به مهارت و توانايي تبديل نموده و با به‌كار بستن راهكارهاي استراتژيك، تاكتيك‌هاي مؤثر و تصميمات كاربردي مسير را براي رقابت و رشد كسب‌وكار خويش در بازار هدف هموار نمايند.

صنعت رستوران‌داري در ايران نيز طي سال‌هاي اخير از جهات مختلفي پيشرفت داشته مانند راه اندازي برندهاي رستوراني موفق، استفاده از تجهيزات و لوازم حرفه اي آشپزخانه رستوران ، بكارگيري سرآشپز حرفه اي براي رستوران ها و...

 

با توجه به بالا رفتن توقعات مشتريان و نياز روزافزون رستوران ها به افزايش بهره‌وري عملياتي و الگوبرداري از تجربيات موفق، ضرورت يك دوره تخصصي مطابق با استانداردهاي آموزشي جهاني براي مديران اين صنعت به شدت احساس مي‌شود.

در اين راستا، دانشكده مديريت دانشگاه تهران با همكاري اساتيد برجسته و متخصص صنعت ريتيل و رستوران‌داري، براي اولين بار در ايران اقدام به طراحي و برگزاري دوره MBA تخصصي اين صنعت، تحت عنوان مديريت پيشرفته رستوران‌داري نموده است. كه در آن كليه ابعاد اين صنعت مانند مديريت حرفه اي رستوران، آشنايي با تجهيزات آشپزخانه رستوران ، چالش هاي مديريت رستوران و.. به صورت حرفه اي آموزش داده خواهد شد.

اين دوره به‌عنوان يك گرايش اصلي در دوره تخصصي مديريت ريتيل و فروشگاه‌داري (MBA Retail Management) كه معتبرترين دوره آموزشي صنعت ريتيل در كشور مي‌باشد برگزار مي‌شود، و كليه مديران و صاحبان رستوران و كافي‌شاپ‌ها، سرمايه‌گذاران و علاقه‌مندان به فعاليت در اين حوزه جزو مخاطبان اين دوره تخصصي محسوب مي‌گردند.

منبع: ايسنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.