جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

محبوب ترين غذاهاي ايراني بين گردشگران خارجي

۸ بازديد

يكي از جذابيت هاي سفر براي گردشگران تجربه غذاها و نوشيدني هاي خاص بومي هر كشور است به همين دليل رستورانگردي از جاذبه هاي مهم توريستي هر كشور به حساب مي آيد. همين موضوع اهميت راه اندازي رستوران حرفه اي در هر منطقه نشان مي دهد. رستوراني استاندارد كه با استفاده از افراد حرفه اي و تجهيزات حرفه اي رستوران بتواند بهترين عطر و طعم را در اختيار مهمانان و گردشگران قرار دهد. گردشگري غذاي ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست! سفره ايراني سفره اي رنگين است و فرهنگ غذايي اين سرزمين نيز فرهنگي بسيار غني است از همين رو در ناحيه هاي مختلف ايران، به تناسب امكانات موجود، غذاهاي محلي گوناگوني تهيه مي شود. 

يكي از خاطرات به يادماندني گردشگران خارجي از سفر به كشور چهار فصل و اساطيري ايران خوراكي هاي خوشمزه آن است خوراكي هايي كه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با عوض شدن اقليم تغيير مي كند و سفره ايراني را پر و پيمان تر.

همين چند وقت پيش نشريه تلگراف 10 دليل خوراكي آورده بود كه به خاطر آنها هم كه شده گردشگران بايد به ايران سفر كنند و طعم شگفت انگيز خوراكي ها ي ايراني را تجربه كنند. به گفته نويسنده اين گزارش در ايران گردشگران مي توانند مانند يك پادشاه از غذا هاي متنوع ايراني لذت ببرند؛ غذاهايي مانند:كباب هاي آبدار و زعفراني، خورشت هاي آبدار با تكه هاي گوشت و شيريني هاي پر شده با كرم هاي خوش طعم!

علاوه بر عطر و طعم كم نظير غذاهاي ايراني بايد به اين نكته توجه داشت كه موفقيت در مسير گردشگري غذايي نيازمند راه اندازي اصولي رستوران، بكارگيري افراد متخصص و استفاده از وسايل و تجهيزات حرفه اي رستوران است تا بتوان خدماتي استاندارد و در سطح بين المللي به گردشگران ارائه نمود

 

از كباب و معروفيت و محبوبيت آنها در بين گردشگران ايراني و خارجي كه بگذريم غذاهاي ديگري هم هستند كه طعم آنها زير دندان گردشگران خارجي مانده است . حالا به بررسي ليست غذاهاي محبوب ايراني از نگاه گردشگران مي پردازيم.

خورش فسنجان

اين خورش خوش طعم، با طعم ترش و شيرين خود توانسته محبوب ترين غذاي ايراني در سايت فود ري پابليك(food republic (شناخته شود. اين خورش كه از گردوي چرخ شده و رب انار و شكر به همراه گوشت مرغ يا گوشت چرخ شده تهيه ميشود يكي از غذاهاي لذيذ ايراني است.

خورش بادمجان

بادمجان يكي از پرطرفدار ترين غذاهاي ايران است. كمتر كسي مي بينيد كه طعم بي نظير بادمجان را نپسندد. اين خورش خوشمزه و لذيذ كه از بادمجان هاي سرخ شده به همراه گوجه فرنگي و گوشت طبخ ميشود هم به همراه برنج و هم با نان سنگگ و سبزي سرو ميشود كه بي شك هر كسي كه يك بار آن را امتحان كرده باشد شيفته ي طعم آن ميشود.

قورمه سبزي

اين خورش اصيل ايراني جزء غذاهاي لذيذ كشور است. خورشت سبزي عطر و طعم بي نظيري دارد و از تركيب لوبيا قرمز، سبزي خورشتي، گوشت و ليموي اماني تهيه ميشود و به همراه برنج ايراني سرو ميشود. تازه پختن و جا انداختنش هم آداب دارد و كار هركس نيست.

باقلا پلو

باقلا پلو با ماهيچه هم چنان در سفره ايراني دلبري مي كند و گردشگران خارجي موقع ميل كردن آن بايد مواظب انگشتانشان باشند. باقلا هاي سبز و زرد در ميان برنج ايراني همراه با سبزي معطر پلويي و زعفران كه همراه با كره يا روغن حيواني طبخ شده است و همراه با ماهيچه سرو ميشود جزء غذاهاي بي نظير ايران است.

جواهر پلو

يك پلوي لذيذ ايراني كه تركيبي از برنج ايراني به همراه خلال پسته، خلال بادام، هويج، پوست پرتغال، زرشك و زعفران ايراني است. ايراني ها براي تعادل در طعم اين غذا زرشك را به همراه مقدار كمي شكر تفت ميدهند.

زرشك پلو

اين غذاي خوشمزه ايراني تركيبي از برنج و زرشك است كه در كنار مرغ سرو مي شود اين غذاي مجلسي كه خوراك عزا و عروسي است در ايران و بين مردمان كشور نيز طرفداران زيادي دارد .

در ليست غذاهاي محبوب ايراني بين گردشگران خارجي جاي بسياري از غذاهاي محلي كشورمان خالي است. وقت آن است كه سرآشپزان ايراني دست جنبانده و منوي رستوران ها را با غذاهاي ناب محلي پر و پيمان كنند و از آن طرف جشنواره هاي آشپزي عطر غذاي ايراني را به مشام دنيا برسانند.

 

منبع: نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.