پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

چگونه تجهيزات آشپزخانه صنعتي را تهيه كنيم؟

۴ بازديد

انتخاب و خريد تجهيزات آشپزخانه صنعتي يكي از مهم‌ترين تصميمات براي افرادي است كه قصد راه‌اندازي رستوران يا راه اندازي آشپزخانه صنعتي را دارند. براي تهيه تجهيزات آشپزخانه، ابتدا بايد نوع كاربري آشپزخانه را معين كنيد. اگر مي‌خواهيم در آشپزخانه، غذاهاي سنتي طبخ كنيد بايد تجهيزات آشپزخانه رستوران متناسب با اين سبك غذا را تهيه كنيد. اما اگر قرار باشد در آنجا غذاهاي فست فودي پخته شوند بايد تجهيزات را مناسب با غذاهاي فست فود خريداري كنيد.

 

علاوه بر اين برخي از تجهيزات آشپزخانه براي همه انواع غذاها ممكن است يكسان باشند. براي مثال مي‌توان به تجهيزات برودتي و تجهيزات شستشو اشاره كرد. همين‌طور برحسب كاركرد، تجهيزات آشپزخانه را مي‌توان به دسته‌هاي متعددي تقسيم كرد. در اين تقسيم‌بندي مواردي همچون  تجهيزات آماده‌سازي رستوران، مربوط به پخت‌وپز، تجهيزات برودتي و سرمايشي، تجهيزات مربوط به سرو غذا، خط سلف‌سرويس، تجهيزات مربوط به نظافت و درنهايت لوازم جانبي جاي مي‌گيرند.

 

 

تفاوت تجهيزات صنعتي آشپزخانه با تجهيزات آشپزخانه معمولي در چيست؟

ممكن است اولين كلمه مورد توجه در عنوان تجهيزات آشپزخانه صنعتي خود كلمه صنعتي باشد و مي‌خواهيم بدانيم كه تجهيزات صنعتي آشپزخانه و تجهيزات آشپزخانه معمولي باهم چه فرقي دارند؟ آشپزخانه صنعتي به تجهيزاتي مي‌گويند كه ميزان و نوع مصرف از آن‌ها بيش‌ازحد معمول باشد و به‌مراتب در تعداد خيلي بالا و حجم بالا از آن‌ها استفاده مي‌شود.

تجهيزات صنعتي آشپزخانه معمولاً مانند تجهيزات آشپزخانه هستند كه از موادي ساخته مي‌شوند تا امكان كار در حجم و تعداد بالا را داشته باشند. اما در لوازم آشپزخانه خانگي نه تنها به ظرفيت كاري بسيار بالا همانند آنچه در رستوران ها اتفاق ميافتد، نيازي نيست بلكه زيبايي ظاهري دستگاه نيز اهميت پيدا مي كند.

نكات مهم براي خريد تجهيزات رستوران

 براي راه انداري فست فود، كافي شاپ و رستوران مراحل مختلفي وجود دارد. براي راه اندازي اين كسب و كارها معمولا خريد تجهيزات مناسب از دغدغه‌هاي اصلي صاحبان كار است. از اين رو هميشه براي خريد دچار سردرگمي ميشوند. با توجه به قيمت تجهيزات رستوران، تجهيزات كافي شاپ و تجهيزات فست فود بهتر است تا در گام نخست اطلاعات كافي درمورد محصولات جمع آوري و بهترين گزينه براي نياز رستوران تامين شود تا در آينده نه چندان دور از هزينه هاي مجدد جلوگيري شود.

 

خريد اجاق گاز و فر رستوران

 خريد اجاق گاز و فر جزء تجهيزات فست فود، تجهيزات كافي شاپ و تجهيزات رستوران است. براي خريد اجاق گاز و فر بايد متناسب با كسب و كار خودتان بهترين انتخاب را داشته باشيد. تا بر اين اساس هزينه مناسبي را براي خريد اين تجهيزات صرف كنيد. فري را انتخاب نماييد كه ظرفيت بالايي داشته باشد. ظرفيت بالاي فر سبب شده تا شما بتوانيد چندين غذا را به صورت همزمان بپزيد. كه اين مورد سبب شده تا شما به راحتي بتوانيد در كمترين زمان تعداد زيادي غذا را به مشتريان خود ارائه دهيد. از فرهاي قدرتمند موجود در بازار ميتوان به فرهاي رشنال ساخت آلمان اشاره كرد.

خريد يخچال و فريز صنعتي

انتخاب يك يخچال و فريزر مناسب و با كيفيت در نگهداري مواد غذايي تاثير بسزايي دارد. يخچال خوب موجب نگهداري درست سبزيجات ميشود و در اين يخچال‌ها به دليل گردش هواي مناسب انواع مواد تازه مانند سبزيجات و … تازگي خود را حفظ خواهند كرد.

 

منبع: بهارنيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.