جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

چگونه يك سرويس دليوري براي رستوران خود ايجاد كنيم؟

۱۷ بازديد

خدمات غذاي بيرون بر و همچنين دليوري غذا رستوراني دو صنعت پر سود در حوزه رستوران داري هستند و در آمريكا سالانه بالغ بر 70 ميليارد دلار درآمد دارند. پيش بيني مي شود درآمد اين صنعت در سال 2020 در حدود 75 ميليارد دلار باشد. درآمد شركت هاي دليوري نيز در حدود 40 درصد از سود اين صنعت پيش بيني شده است. در رابطه با خدمات تحويل، تصميمي كه شما بايد بگيريد اين است كه خودتان يك سيستم دليوري راه اندازي كنيد و يا اين كار را به يك شركت خارجي برونسپاري نمائيد.

سيستم دليوري چطور بر صنعت رستوران داري تاثير مي گذارد؟

اين خدمات كار را براي مشتري بسيار آسان كرده است زيرا به آنها اجازه ميدهد بدون اينكه از جاي خود تكان بخورند، غذا سفارش دهند. همچنين مي توانند در منوي رستوران هايي كه تا به حال نرفتند بگردند تا غذاهاي جديد را امتحان كنند.

طبق تحقيقات انجام شده، همكاري با شركت هاي دليوري مي تواند تاثير مثبتي بر فروش بگذارد و امتناع از آن تاثير منفي بر سود شركت مي گذارد. همچنين با رشد سيستم دليوري، مشتريان نيز احساس راحتي بيشتري در سفارش انواع غذاها مي كنند به اين علت كه قبلا نگران سرد شدن غذا بهنگام تحويل بودند اما با افزايش تعداد سفارشات و رشد صنعت دليوري اين نقيصه نيز برطرف گرديده است.

وسايلي كه براي ايجاد يك سيستم دليوري به آن نياز داريم

اگر تصميم گرفتيد يك سيستم تحويل غذاي رستوران در داخل مجموعه خود راه بيانداريد حتما به موارد زير احتياج پيدا خواهيد كرد: باكس و كيسه تحويل غذا، ظرف بيرون بر، قاشق و چنگال يكبار مصرف

چرا بايد خدمات دليوري ارائه دهيد؟

اگر بدنبال افزايش فروش هستيد اضافه كردن خدمات تحويل مي تواند شما را از بقيه متمايز كند و يا حداقل در كنار آنها نگه دارد. خصوصا اگر شما قبلا در بازار حضور نداشته ايد اين گزينه مي تواند نام شما را در صف نام بقيه رستوران ها قرار دهد و در دسترس مشترياني خواهيد بود كه قبلا از شما خريد نكردند.

مزاياي همكاري با شركت هاي دليوري

همكاري با اين شركت ها چندين فايده دارد. اول اينكه برند شما را در معرض ديد چندين ميليون كاربر قرار مي دهد و ثانيا منجر به افزايش فروش شما مي شود. ضمنا خطر از دست دادن مشتري بعلت منتظر ماندن پشت خط تلفن رستوران شما را كاهش مي دهد. همچنين همكاري با اين شركت ها مسئوليت و دردسرهاي استخدام و آموزش تيم دليوري را ندارد.

حتي ممكن است اين سرويس ها فرايند ثبت سفارش را از طريق ثبت اطلاعات جغرافيايي كاربر و ذخيره اطلاعات كارت بانكي دلپذيرتر نمايند.

مضرات بالقوه همكاري با شركت ها دليوري

در حاليكه همكاري با شركت هاي دليوري مي تواند براي شما سودآور باشد اما از طرفي مسئوليت و مواردي هست كه حتما بايد در نظر بگيريد. براي مثال تصادف راننده شركت دليوري و يا انتقال بيماري يا ميكروب به غذا در حين حمل. اگرچه رستوران شما مسئوليت اين موارد را برعهده ندارد اما براي محافظت از برند خود بايد فكري به حال آن نمائيد.

براي به حداقل رساندن ريسك همكاري با شركت هاي حمل و نقل سعي كنيد در قرارداد خود اين موارد را بگنجانيد:

شركت دليوري ملزم به رعايت استاندارد هاي بهداشتي صنعت غذا باشد.

تمامي سامانه حمل و نقل شركت دليوري مجهز به GPS باشد تا قابل ردگيري بوده و زمان تحويل مشخص گردد.

مسئوليت تمام موارد در حين ارسال به شركت دليوري واگذار گردد.

 شركت دليوري ملزم به داشتن پوشش بيمه اي و جبران خسارت باشد.

صرفنظر از تمامي موارد احتياطي فوق طبق تحقيقات باز هم 76 درصد از مشتريان، رستوران را مسئول مشكلات مربوط به سفارش خود مي دانند. بر اين اساس شما بايد امادگي كامل براي پاسخگويي به مشتريان را داشته باشيد و اين موضوع را براي شركت دليوري كاملا روشن كنيد كه آنها وظيفه نمايندگي برند شما را برعهده دارند.

 

منبع: استوديو پيكنيك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.