جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

رستوران موفق چه ويژگي هايي دارد؟

۸ بازديد

 

 

يكي از تفريح هاي ما غذا خوردن بيرون از منزل است. خيلي از خانواده ها با توجه به درآمدشان به سراغ رستوران هاي گران و ارزان قيمت مي روند و ساعتي را در كنار عزيزانشان مي گذرانند. غافل از اينكه بايد براي انتخاب يك رستوران، به نكته هاي بسياري به غير از داشتن غذاهاي خوشمزه توجه كرد . در اين مطلب ما درباره ويژگي هاي يك رستوران موفق صحبت مي كنيم. رستوران هاي خوب كه بتوان در آنها از غذاي سالم مطمئن بود، چند ويژگي دارد كه در ادامه به آنها اشاره شده است :

ارائه غذاي با كيفيت در رستوران

 وقتي مردم قدم به رستوراني مي گذارند، توقع دارند كه از غذاي خود لذت برده و در عين حال سلامتي شان به خطر نيفتد . رستوران هاي خوب، در اين زمينه نهايت دقت خود را به كار مي برند و با بكارگيري مواد اوليه با كيفيت و استفاده از تجهيزات حرفه اي آشپزخانه رستوران غذاهاي باكيفيت در اختيار مردم مي گذارند .

اين رستوران ها بالاترين استانداردها را در مورد غذايي كه ارائه مي دهند در نظر مي گيرند و هر زمان كه قدم به آن رستوران بگذاريد، با غذاي باكيفيتي روبه رو مي شويد . موارد بسياري به ما كمك مي كنند تا يك غذاي سالم و بهداشتي را تشخيص دهيم . اين موارد عبارتند از ظاهر غذا (اندازه، شكل، رنگ)، بافت، طعم و بوي آنها . هرگاه غذايي مانده باشد، طراوت خود را از دست داده و طعم خوبي نخواهد داشت .همچنين براي ارائه غذاي باكيفيت استفاده از تجهيزات آشپزخانه رستوران مدرن و بهداشتي ضروري است. 

به ياد داشته باشيد رستوران هايي كه هميشه غذاي با كيفيتي به مشتريان خود ارائه مي دهند، معروف و شناخته شده هستند . وارد هر شهر و محله اي كه شديد، مي توانيد از افراد آن منطقه سراغ رستوران هاي خوب را بگيريد .

 بهداشت و نظافت رستوران

 پاكيزگي رستوران بسيار ضروري است. هيچ كس دوست ندارد در مكاني كثيف غذا خورده و خود را در خطر بيماري، به ويژه مسموميت هاي غذايي، قرار دهد و لذت روزهاي خوب مسافرت را با بيماري از دست بدهد .وقتي قدم به يك رستوران مي گذاريد، مي توانيد حدس بزنيد كه اين رستوران به تميزي چقدر اهميت مي دهد . در رستوران هاي غيربهداشتي، حتي غذاهاي خوشمزه ارزشي نخواهند داشت، زيرا افراد را گرفتار بيماري و مسموميت غذايي خواهند كرد .مي توانيد قبل از سفارش غذا، از محيط و تجهيزات و لوازم آشپزخانه رستوران ديدن كنيد. در ضمن با مراجعه به سرويس بهداشتي يك رستوران مي توانيد بفهميد كه آن رستوران به بهداشت چقدر اهميت مي دهد .

به طور مثال رستوران هاي غيربهداشتي به نظافت سرويس بهداشتي خود به اندازه كافي توجه نشان نمي دهند . در ضمن رستوران هاي با كيفيت كه از نظر بهداشتي به تمام موارد ضروري توجه مي كنند، گواهينامه گرفته و به عنوان رستوران هاي خوب معرفي مي شوند .

اين رستوران ها گواهينامه كيفيت خود را در معرض ديد مشتريان قرار مي دهند . چنانچه اين گواهينامه را ديديد، مي توانيد تا حد نسبتاً بالايي از تميز و بهداشتي بودن رستوران مطمئن باشيد .

ويژگي هاي فضاي رستوران

رستوران هاي خوب كه مي خواهند تأثير خوبي روي مشتريان خود بگذارند، فضاي رستوران را دلچسب و خوشايند مي كنند .اين رستوران ها معمولاً از دكوراسيون رستوراني زيبايي بهره مند هستند. در حقيقت آنها با اين روش، افراد بسياري را به رفتن به آنجا تشويق مي كنند .

خوردن غذا در يك محيط زيبا مي تواند لحظات لذت بخشي را به همراه داشته باشد و خاطره خوبي از سفر در ذهنمان باقي بگذارد .محيط اين رستوران ها معمولاً با وجود صندلي هاي راحت، پخش موسيقي ملايم و نورپردازي، عالي و دوست داشتني مي شود

رفتار كاركنان رستوران

 كاركنان رستوران باكيفيت معمولاً رفتار مناسبي با مشتري دارند و در انجام كارهايشان سرعت عمل به خرج مي دهند . آن ها دايما در حال تميز كردن ميزهاي غذاي مشتريان قبلي هستند و هرگز اجازه نمي دهند، مشتريان جديد پشت ميزهاي كثيف بنشينند .

در ضمن ظاهر و لباس آنها مرتب است و نشانه اي از آلودگي در آنها ديده نمي شود . به غذاهاي رستوران هايي كه كاركنانشان تميز و مرتب و حرفه اي نيستند، هرگز نمي توان اعتماد كرد . همچنين كاركنان رستوران بايد داراي كارت بهداشت باشند و مشتريان حق دارند كه اين موضوع را بررسي كنند .

آشپزخانه قابل رويت رستوران

رستوران هايي كه آشپزخانه و بخش سرو غذايشان قابل مشاهده هستند و مشتري مي تواند تمام كارهايي كه براي تهيه غذا اجرا مي شود ببيند، براي انتخاب مناسب تر هستند زيرا در اين صورت كاركنان رستوران بايد به نكته هاي بهداشتي و اصول حرفه اي آشپزي و سرو، بيش از پيش توجه كنند. نظافت تجهيزات آشپزخانه صنعتي به خوبي انجام شده و ميتوان از انجام صحيح روندهاي آماده سازي غذا اطمينان حاصل كرد

كاركنان مودب و پاسخگو

مناسب بودن سر و وضع كاركنان و پاسخگو بودن آنها در برابر مشتري از ويژگي هاي يك رستوران خوب است. آنها بايد با كمال ادب و احترام به درخواست هاي مشتري پاسخ دهند و به شكايت هاي احتمالي آنها رسيدگي كنند. رعايت اين نكته ها، ابتدايي ترين موارد در امر مشتري مداري در رستوران هاست.

حضور مسئول رستوران در كنار مشتريان

حضور مسوول رستوران در جايي كه مشتريان به صرف غذا مي پردازند و پرس وجو از آنها درباره اينكه كيفيت و كميت غذا موردپسندشان است يا نه، نشانه آن است كه رستوران به مشتريانش اهميت مي دهد و همواره در پي بهتر شدن است. وجود فرم هاي نظرخواهي نيز مي تواند نشانه اي از همين اهميت قائل شدن براي مشتري باشد.

منبع: نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.