جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

اسامي عجيب و غريب منوي كافيشاپ ها را بشناسيد

۲ بازديد

اسامي عجيب و غريب منوي كافي شاپ‌ها را بشناسيد

اسامي‌ عجيب ‌و غريب منوي كافي‌شاپ‌ها هميشه براي مخاطبان سوال برانگيزاست و در انتخاب آنها را دچار مشكل مي‌كند. اما اين اسامي عجيب و غريب به چه معناست؟ آيا ميدانستيد كه تهيه اين خوراكي ها با نام هاي جذاب و عجيب به مهارت هاي خاص و تجهيزات حرفه اي كافي شاپ نياز دارد؟

تصور كنيد وارد يك كافي شاپ با يك دكور خاص و دوست‌داشتني مي‌شويد و مي‌خواهيد يك نوشيدني و يا يك غذا براي خوردن انتخاب كنيد اما متوجه اسامي عجيب و غريب منو نمي‌شويد. اسامي كه هرساله با اضافه شدن خوراكي‌هاي متنوع‌تر بر تعدادشان افزوده مي‌شود. صنعتي كه هر روزه با تجهيزات كافي شاپ مدرن روبرو مي شود و در نتيجه محصولات جديدي به آنها اضافه مي شود. پس اگر برايتان افت دارد كه وقتي وارد كافي‌شاپ شويد از معني كلمات عجيب و غريب داخل منو بپرسيد اين گزارش را بخوانيد و از اصطلاحات كافه‌اي خبردار شويد.

باريستا

مسابقات باريستايي، من باريستا هستم. باريستا به معني «قهوه چي» است و به شخصي گفته مي شود كه در كافي‌شاپ‌ها با استفاده از ابزار و وسايل كافي شاپ نوشيدني‌هايي بر پايه اسپرسو درست مي كند و تحويل مشتري مي‌دهد. اين كار به قدري مهارتي است كه مسابقات داخلي و حتي بين المللي برايش برگزار مي‌شود. تهيه اسپرسو با استفاده از دستگاه اسپرسوساز حرفه اي انجام مي شود. پس يك باريستا بايد در قدم اول مهارت كار با اين دستگاه را داشته باشد.

اسپرسو

بعضي فكر مي‌كنند اسپرسو يك دانه قهوه خاص است.‌ اما در واقع اسپرسو به روش خاصي از دم كردن قهوه گفته مي‌شود كه در دستگاهي به همين نام دم مي‌شود. دانه‌ها قبلا بايد توسط آسياب قهوه صنعتي خوب آسياب مي‌شود و سپس با فشار زيادي آب گرم دريافت مي‌كند. اين تركيب فشار و آب يك قهوه متراكم مي‌سازد. طوري كه يك جرعه اسپرسو حدود 7 تا 9 گرم قهوه آسياب شده دارد.

كاپوچينو

اين نوشيدني در ايتاليا مرسوم است كه روي آن يك لايه كف وجود دارد. درواقع كاپوچينو تلفيقي از شيرجوشيده، كف شير و قهوه است كه به نسبت مساوي در فنجان شما وجود دارد. كاپوچينو در لغت به معني كلاه كوچك است و به لايه كف در بالاي قهوه گفته مي شود.

لاته

ديگر نوشيدني محبوب و مشهور ايتاليايي است كه از دو بخش شيرجوشيده و قهوه ساخته شده است. اما از كاپوچينو شير بيشتري دارد. اما كف زيادي ندارد.

موكا

موكا قهوه اي محبوب همراه با دسر شكلات است. تركيب آن اسپرسو و پودر كاكائوي مخلوط با شير است واين نوشيدني باز هم يك ايتاليايي محبوب است.

اسموتي

اسموتي نوعي نوشيدني است كه برخلاف آبميوه آبكي نيست و بافت ميوه را حفظ كرده است و فقط كمي نرم شده است. اين نوشيدني ممكن است به صورت خالص و يا همراه با كمي شكر و يخ مصرف شود. براي تهيه اسموتي از بلندرهاي صنعتي استفاده مي شود.

كوكتل

به تركيب آبميوه با آب گازدار و سودا گفته مي‌شود كه در كافه‌ها وجود دارد. اما در خارج از كشور براي توليد كوكتل از تركيب آبميوه و الكل استفاده مي‌شود.

كرپ

نوعي نان كوچك است كه در تابه پخته مي‌شود. بافت آن نازك‌تر از پنكيك است معمولا داخل كرپ‌ها موز همراه با شكلات صبحانه ريخته مي‌شود.

پنيني

پنيني هم مثل ديگر محصولات كافي شاپي براي كشور ايتالياست كه فرمول عجيب و غريبي ندارد. يك ساندويچ گريل شده است كه داخلش مي‌تواند مرغ، گوشت و يا كالباس‌هاي مختلف باشد كه در تركيب‌هاي مختلفي درست مي‌شود.

شيك

شيك‌ها تركيبي از بستني و شير و خامه هستند كه در طعم‌هاي مختلف ميوه‌اي،شكلاتي،فندقي و ديگر طعم‌ها در منوها حضور دارند و مي‌توان گفت محبوب‌ترين محصول كافي‌شاپ‌ها هستند.

آفوگاتو

آفوگاتو برخلاف اسم سختش تركيب آساني دارد. تركيب قهوه دم كرده داغ با بستني وانيلي مي شود آفوگاتو كه در تركيب نوشيدني هاي گرم طبقه بندي مي‌شود.

دتاكس

اگر انواع ميوه‌هاي مختلف را داخل آب بريزيد و چندروزي در آب نگهداريد نوشيدني بسيار مفيد و سم‌زدايي به نام «دتاكس» درست كرده‌ايد. دتاكس براي درمان افسردگي و كساني كه خوراكي‌هاي نامناسب زيادي مي‌خورند بسيار مناسب است و يك نوشيدني انرژي‌زا به حساب مي‌آيد. از محبوب‌ترين دي‌تاكس‌ها خيار،نعنا،ليمو،توت فرنگي و هندوانه است. اين نوشيدني را مي‌توان با آب معمولي و يا آب گازدار درست كرد.

فراپه

فراپه برخلاف بيشتر نوشيدني هاي برپايه قهوه از نوشيدني هاي سرد است. قهوه و شكر و آب كه در آن تكه هاي يخ وجود دارد. اين نوشيدني ساده يكي از محبوب ترين نوشيدني هاي قبرس و يونان است اما گفته مي شود ابداع آن كار فرانسوي ها بوده است.

پانچ

 اگر اين كلمه شما را ياد دستگاه پانچ ادارات و يا پوششي تابستاني مي‌اندازد حق با شماست اما در ادبيات كافه‌ها به نوشيدني هاي ميوه اي گازدار گفته مي شود كه با تركيب هاي ميوه نيز همراه است. پانچ‌ها معمولا در ظرف‌هاي بزرگ سرو مي‌شود.

كاربونا

كاربونا نوعي پاستا رشته‌اي شكل است كه به شكل نوار است، كه بسته به سليقه كافه دار با انواع مختلف موادغذايي مثل مرغ و بيكن‌ها طبخ مي‌شود.

آلفردو

پاستا پنه هم نوعي پاستاي لوله‌اي شكل كوتاه كوتاه است كه با مرغ و سس آلفردو طبخ مي‌شود. سس چربي پر از كره و خامه كه كالري بسيار بالايي دارد. آلفردو يكي از محبوب‌ترين اجزاي منوي كافي‌شاپ‌هاست.

 منبع: مهرنيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.