جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

برگزاري عروسي ها در رستوران ها در دوران كرونا

۸ بازديد

شيوع ويروس كرونا در حدود يكسال گذشته نه تنها ايران بلكه اقتصاد تمام جهان را تحت تاثير خود قرار داده و تمام مشاغل خرد و كلان را با مشكلات بسياري مواجه كرده است.

 

در حالي كه تعداد جانباختگان ناشي از اين بيماري هر روز در سراسر جهان بيشتر مي شود گستره خسارت به فعالان اقتصادي نيز افزايش مي يابد و افراد بيشتري مشاغل خود را از دست مي دهند.

 

ايران نيز از اين قائده مستثني نبوده و بسياري از مشاغل در آستانه نابودي قرار گرفته اند يكي از اين فعاليت ها، تالارهاي پذيرايي و سالن هاي مجالس است كه از اسفندماه كه آغاز فراگيري بيماري ناشناخته جهاني در كشور است تعطيل شدند و اجازه برگزاري هيچ مراسمي را ندارند.

 

البته با كاهش دوره اي اين بيماري، تالارها اجازه بازگشايي محدود و با رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي را داشتند اما با اوج گيري دوباره كرونا بار ديگر درهاي سالن ها به روي مشتري ها و متقاضيان بسته شد.

 

در همين راستا، «خسرو ابراهيمي نيا» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا با اشاره به خسارت ۱۰۰ درصدي به صنف تالارهاي پذيرايي و سالن مجالس، اظهار داشت: وقفه در فعاليت قابل جبران است اما اين بخش نزديك به ۱۰ ماه است كه از فعاليت باز ايستاده است در حالي كه برگزاري مراسم ها به مكاني رفته كه صلاحيت برپايي ندارند و دستورالعمل هاي بهداشتي را در سالن و آشپزخانه هاي رستوران رعايت نمي كنند.

 

وي با اشاره به اينكه تالارهاي پذيرايي، سالن هاي بزرگي براي مديريت برگزاري مراسم هاي مردم در اختيار دارند، خاطرنشان كرد: با در دستور كار قرار دادن كاهش ظرفيت پذيرش مهمان و ضد عفوني مداوم سالن ها و رعايت تمام دستورالعمل هاي بهداشتي ‌در آشپزخانه ي رستوران ها و ضد عفوني كردن تجهيزات آشپزخانه رستوران، زير نظر گروه هاي متخصص مي توانيم سلامت و بهداشت را تضمين كنيم اين در حالي است كه با بسته بودن تالارهاي پذيرايي اجراي مراسم به رستوران ها منتقل شده كه وضعيت مناسبي براي اين گونه فعاليت ها ندارند.

 

ابراهيمي نيا با بيان اينكه سالن هاي برگزاري مجالس تعطيل شدند اما مراسم ها برگزار مي شوند، تصريح كرد: عده اي از سالن داران براي جلوگيري از ضرر بيشتر كار خود را رها كرده و به رستوران گرداني روي آورده اند، در حالي كه با نظارت بيشتر مي توان اين چرخه را در مسير درست قرار داد.

 

به گزارش ايرنا، با توجه به اينكه پيش بيني ها از ماندگاري ويروس كرونا حداقل تا يكسال آينده در زندگي ايرانيان خبر مي دهد و فعاليت بسياري از اصناف در گرو حضور جمعي است بايد تدابير جديد تحت نظارت به چرخه فعاليت بازگردند. 

 

اين در حالي است مرگ و مير روزانه ناشي از شيوع ويروس كرونا در كشور به بيش از ۴۰۰ نفر در روز رسيده و محدوديت هاي ترددي و بازگشايي اصناف افزايش يافته است و بر اساس اعلام مسوولان و نهادهاي دولتي امكان دارد تا يكسال آينده، زندگي انسان تحت تاثير كرونا ادامه پيدا كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.